Ecuador en Galapagos Eilanden 5

10 maart 2016 - Banos, Ecuador

Dinsdag 8 maart - dag 5
Om half zeven kunnen we een wandeling naar de papegaaien maken, eerst 200 m omhoog over modderige paadjes. Hier zien we maar van af, na de toch wel inspannende wandeling van de vorige avond. Tenslotte is er vandaag nog meer te doen.
Het bleek inderdaad een moeilijker tocht dan voorgesteld. We hadden dus een juiste beslissing genomen. Na het onbijt een natuurwandeling van 2 uur aan de overkant van de rivier. Het was een mooie wandeling door de jungle, waar de gids ons van alles vertelde. We konden kiezen uit 2 wandelingen, een moeilijke en een makkelijke. Iedereen koos voor de makkelijke wandeling, die min of meer vlak zou zijn. Dit bleek wel een beetje te optimistisch te zijn voorgesteld. Er zaten heel wat moeilijke, glibberige, steile  stukken in. Het was de hele ochtend mooi zonnig weer. Tussen de middag een grote plensbui, daarna weer droog.
Na de lunch een bezoek aan een 'gemeenschap' van indígenas ( inheemse mensen) verder aan de rivier gelegen, een mooi tochtje van een klein half uur met de kano. Uitleg door onze gids, die zelf hier woont, over het leven in de Gemeenschap Santa Barbara. Gezien hoe cacaobonen worden gebrand en verwerkt tot poeder. Sago-larven geproefd. Etc.....
Dansen kleine dansvoorstelling door kinderen.
Terug met de kano - zwemmen - regenbui - eten - onweer en regen, heel veel!
We gaan op tijd naar bed, terwijl de regen op de daken en afdakjes klettert.
En het steeds harder gaat onweren. Echte tropische regenbuien die haast de hele nacht doorgaan.
Het is sowieso heel erg vochtig, alles voelt vochtig aan. Gedragen badkleding is de volgende dag nog natter. Niets droogt er.

1. Marijke:
    11 maart 2016
    Hm nat dus net als hier modderig en nat, maar natuurlijk bij jullie veel warmer! Leuk dat jullie alles proeven, verstand op nul en eten, knap hoor, maar ja dat ben je gewend bij eten bij ons, ha ha, geniet van de reis en natuurlijk met elkaar, liefs
  2. Charlotte:
    11 maart 2016
    HI, op Internet stond over de eruptie van de vulkaan met foto's erbij. Aangeraden om Lange kleding en mondmaskers te dragen.
    Gelukkig zijn jullie weer weg uit dat gebied.
    Ze hebben wel een andere interpretatie van makkelijk en moeilijk, wees verstandig! Groeten.
  3. Hovyd:
    11 maart 2016
    Jullie zijn wel super actief!!
    Erg bijzonder allemaal.
    Zo rustig aan mogelijk doen hoor
    Hovyd