Ecuador en Galápagos Eilanden 6

10 maart 2016 - Banos, Ecuador

Woensdag 9 maart - dag 6
We verlaten onze lodge Itamandi om 8:00 uur per kano. Om 8:30 zitten we weer in de bus op weg naar Baños. Onderweg bezoeken we een fabriek waar balsahout wordt bewerkt en beschilderd: veel papegaaien in alle maten,  etc. Stoppen bij het lunchrestaurant, waar we alvast ons eten bestellen: Forellen,die we voor ons gevangen zien worden. We maken een wandeling  naar de Waterval van Río Verde, behoorlijk steil en warm, over een grote hangbrug. Daarna lekkere lunch met forel. Daarna verder richting Baños. Onderweg vlakbij Baños stop bij Boomhut, waar je boven het ravijn kunt schommelen. Zag er leuk uit, maar toch niet gedaan. Terwijl we daar waren, hoorden we plotseling een hard gegrom gevolgd door een grote rookwolk die uit de Vulkaan Tungurahua ( 5000 m hoog) kwam. Deze vulkaan is sinds 1999 weer aktief aan het worden en zal vroeg of laat weer gaan uitbarsten.  Eens in de ongeveer 3 maanden vertoont de vulkaan activiteit, dus het was wel heel bijzonder dat wij daar net heel dicht bij waren. Aan het eind van de middag kwamen in ons hotel in Baños aan. Uitpakken en even wandelen en eten. Daarna een avondtour in een dubbeldekker bus ( wij zaten bovenop in de buitenlucht). Rondrit door het stadje en daarna buiten de stad naar uitzicht vanwaaruit je de vulkaan zien. Helaas te veel bewolking om het vuur van de vulkaan te zien, wel lichtte het zo nu en dan rose op.
Weer terug om ca. 11 uur.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Charlotte:
    10 maart 2016
    Hi, heel bijzonder om zo'n uitbarsting mee te maken. Gelukkig geen grote eruptie. geen last gehad van de hoogte en de vochtig heid,goede reis verder.groeten.
  2. Hovyd:
    11 maart 2016
    Las bij Char over de eruptie van die vulkaan. Gelukkig dat jullie er weg waren.
    Verder klinkt alles super
    Hovyd
  3. Wim:
    11 maart 2016
    Goed verslag, leuk om het te volgen.