Ecuador vervolg dag 12

15 maart 2016 - Santa Cruz, Ecuador

We krijgen een lekkere lunch bij de cacaoboerderij, vooraf gepaneerde groenebananenkoekjes met verse kaas, daarna gebakken garnalen met rijst en tomatensalade en paar stukjes meloen en ananas toe. Volgt een rondleiding over de plantage, waar allerlei kruiden en bomen staan, en natuurlijk cacaostruiken, er onder. We zien hoe de cacaobonen worden gefermenteerd. Daarna mogen een stukje biologische chocolade proeven: 75% cacao met 25% rietsuikerstroop, geen toevoegingen, geen conserveermiddelen.

Daarna is het nog drie kwartier naar Guayaquil. De chaufeur  rijdt flink door, het regent  nog steeds behoorlijk. Om ongevver half vier zijn we bij ons mooie hotel in het centrum  van Guayaquil, hotel Unipark. Er is nog tijd voor een wandelingetje door stad. Voor ons  hotel is een parkje met  leguanen op het gras en in de bomen, daarna naar de Maleconboulevard. Om 7:00 uur verzamelen voor het afscheidseten met onze reisleidster Maike en de chaufeur.

1. Ton en Diana:
    16 maart 2016
    Wat een mooie reis. Wij genieten mee van jullie uitgebreide reisverslagen.
    Groetjes Ton en Diana
  2. Charlotte:
    16 maart 2016
    Hoi, die Ecuador chocolade was zeker erg lekker! Ik heb weleens in Nederland Ecuador chocolade gegeten, hoge cacao gehalte.
    Goede reis naar de Galapagos eilanden.
    Lieve groeten, Charlotte