Galápagos Eilanden - dag 13 (1)

16 maart 2016 - Santa Cruz, Ecuador

Woensdag 16 maart - dag 13
Om 8:30 uur vertrek uit Unipark Hotel in Guayaquil naar het vliegveld om naar het eiland Baltra te vliegen. Hadden de wekker op de ipad op 6:30 uur gezet zodat we nog konden inpakken en om 7:30 uur op ons gemak ontbijten. Helaas hadden we de ipad niet opgeladen en was hij 's morgens leeg, zodat we pas een paar minuten voor half acht wakker werden, terwijl onze koffers om 7:30 uur voor de deur van de kamer moesten staan. Haasje repje alles ingepakt en om 10 over half acht stonden de koffers buiten. Snel aankleden en om 8:00 uur eten, dus gelukkig nog op tijd. Op het vliegveld eerst 20 euro betalen om naar de Gal.Eilanden te kunnen vliegen , daarna volgende rij om bagage te laten controleren, volgende rij inchecken. Het ging allemaal redelijk vlug. Daarna bagage nog een keer controleren op gevaarlijke stoffen etc. en zelf door controlepoortje. Tenslotte waren we overal doorheen. Vertrek vijf voor half twaalf.  Goede rustige vlucht. Vervolgens op Baltra weer alles controleren. Formulieren inleveren en € 100 toegang voor het Natuurreservaat betalen. Met de bus naar de ferry, oversteken met de ferry naar  Santa Cruz.  Op Santa Cruz onderweg naar ons hotel, schildpadden bekeken en door een ondergrondse tunnel gelopen, geluncht en tenslotte waren  we om 16:15 uur ( 1 uur vroeger dan op het vaste land) in ons hotel. Min of meer gelijk het zwembad in, want daar waren we wel aan toe. Heerlijk warm water, badtemperatuur. ' s Avonds met de meeste mensen van de groep eten aan de zeekant. Ook nog even de zeehonden gezien die overal lagen te slapen en de haaien, roggen etc. in het water. Het was weer een mooie lange dag.

1. Charlotte:
    17 maart 2016
    Wat ontzettend bijzonder om tussen al die dieren te lopen.
    Is wat anders dan Blijdorp.
    Geniet ervan, groeten,Charlotte
  2. Marijke:
    17 maart 2016
    Pffffff, lange reis na moeizame start, maar fantastische reis!!
  3. Wim:
    17 maart 2016
    Ja vakantie vieren is hard werken.
  4. Hovyd:
    17 maart 2016
    Wat spannend al die beesten.
    Ben zo benieuwd wat jullie allemaal gaan zien.
    Daag
    Hovyd
  5. Janny Verschoor:
    18 maart 2016
    Ik heb genoten van jullie reisverhalen wat avontuurlijk prachtig. Gr janny verschoor