Dag 6, Maleisië

16 maart 2014 - Cameron Highlands, Maleisië

Het is druk in het hotel en in de omgeving, veel weekendgasten uit Singapore. Files! Daarom vertrekken we vroeg naar de theeplantage, vandaar naar de vlinder-, cq. insectentuin. Interessant veel mooie grote insecten gezien. Veel mochten er op onze hand zitten. Over de aardbeienmarkt gewandeld, overal aardbeien! Ons hotel heet 'Strawberry Park resort'. Lekkere aardbeien gekocht. Daarna lunch bij de Golfclub, ijs met aardbeien als toetje. Na de middag bergwandeling gemaakt. Eerst met de jeep naar boven van 1000 naar 2000 meter, smalle kronkelige weg. Eerst een stuk over de weg gelopen en daarna over een plankier en bospad het mossige regenwoud in. Dit is één van de oudste regenwouden ter wereld. De gids vertelde ons alles over de planten die er te zien waren. Vervolgens nog een stukje van trail gelopen over meters dikke verende mosgrond, klimmen over wortels. Het was een bijzondere ervaring, inspannend maar we waren blij dat we het  ondanks het regenweer toch gedaan hebben. Nu terug in het hotel voor het avondeten. Morgen vertrek naar het eiland Penang.

1. Hovyd:
    16 maart 2014
    Fantastisch. Wat doen jullie een leuke dingen. Penang vond ik ook heel mooi toen. heb daar de lekkerste kreeft ooit gegeten.
    geniet maar Hovyd
  2. Charlotte:
    16 maart 2014
    Hoi, bedankt voor de leuke foto's en het verhaal.
    Een mooie reis naar Penang.Geniet van de 3 nachten op Penang.
    Lieve groetjes, Charlotte.