Ecuador en Galápagos Eilanden dag 2

6 maart 2016 - Otavalo, Ecuador

Zaterdag 5 maart - dag 2

Vóór het ontbijt gezamenlijk naar de dierenmarkt in Otavalo. Veel dieren gezien. Gelukkig was Marianne Thieme er niet bij, de dieren worden hier toch heel anders behandeld dan bij ons. Na het ontbijt op eigen gelegenheid door Otavalo gelopen naar de Indianenmarkt. Vooral de vrouwen lopen nog steeds in de traditionele kleding.
Hierna met de bus naar het dorpje Peguche voor een traditionele lunch, met na afloop  ecuadoriaanse muziek en dans. Ook een klein stukje cavia geproefd. Na de lunch een stukje door het bos naar de waterval van Peluche gelopen. Het weer is best wel redelijk, zo nu en dan een plensbui, daarna schijnt de zon weer. Het is een lekkere temperatuur. Aan het eind van de dag rijden we naar Quito, waar we 2 nachten in hotel Sierra Madres verblijven. We eten met de groep in het toeristische gedeelte van Quito. Daarna op tijd naar bed.

1. Charlotte:
    7 maart 2016
    Hoi, zo te lezen weer afwisselend programma, hoe smaakte de cavia? Een beetje naar kip? Leuke foto's. Hier vanochtend (maandag ) sneeuw op de auto.Leona heeft maestro gewonnen.
    Mooie reis verder.
    Groetjes Charlotte
  2. Ton en Diana:
    7 maart 2016
    Zo te lezen weer een mooie en afwisselende reis. Zeker wel raar om cavia te eten. Hier sneeuwt het nu behoorlijk en het word al aardig wit.
    Moore reis verder.
    Groetjes Ton en Diana
  3. Marijke:
    7 maart 2016
    Cavia!! Ahh, maar ja wij eten ook rauwe haring, heel veel plezier.