Ecuador dag 11

14 maart 2016 - Guayaquil, Ecuador

Ecuador -maandag 14 maart - dag 11
Om 8:00 uur vertrek. Excursie naar het Cajas Nationaal Park. O.l.v. van een Engels sprekende gids maken we een wandeling van 1 uur en drie kwartier rond één van de meren in het Cajas Park. Dit park dient in de eerste plaats voor de watervoorziening van Cuenca en omgeving. Er is hier het beste water van het land. Cuenca is de enige stad waar water zo uit de kraan gedronken kan worden. Het water in het meer is dan ook glashelder. Het is een mooie gemakkelijke wandeling, maar eigenlijk hadden we er wel wat meer van verwacht. Gelukkig zit het weer ons mee, het schijnt hier meestal heel vochtig en regenachtig te zijn. In het begin schijnt zelfs zo nu en dan de zon. De temperatuur is aangenaam. Het meer ligt op ongeveer 3000 m.
Na de wandeling rijden we met het busje nog even naar een hoger gelegen gedeelte, de paramo's , om foto's te maken. Beneden liepen we grotendeels door het bos, hierboven op 4000 m is een wijds natuurgebied rond een meer. Dit is wel veel mooier.
Alles bij elkaar was het toch een leuke ochtend en om iets na twaalven zijn we weer terug in de stad. Om 13:00 uur gaan we met 9 mensen gezamenlijk lunchen. We vinden een Venezolaans restaurant, 'Mastranto', dat er goed uitziet. De kaart is een verrassing. Er staan allerlei gerechten op van $ 5 tot    $ 6, waar behalve het hoofdgerecht met 2 bijgerechten ( salade, frites, aardappelpuree, of rijst), ook nog soep van de dag bij hoort ( vandaag bloemkoolsoep), een glas water, een groot glas vers vruchtensap ( vandaag aardbeien) , een toetje en koffie. Alles inclusief, er komt alleen nog 10% bediening bij. Het smaakt prima en is ruim voldoende.
Daarna wandelen nog wat door stad, het weer is warm en enigszins zonnig. Later betrekt het en dreigt het te gaan regenen. We gaan weer naar ons hotel terug.
's Avonds gezamenlijk eten in restaurant, waar de eigenaar na afloop van het eten een leuke goochelvoorstelling geeft.
Morgenochtend om 8:00 uur vertrek naar Guayaquil.

1. Marijke:
    15 maart 2016
    Leuke groep hebben jullie, gezamenlijk eten enz.