Ecuador 4

13 maart 2016 - Cuenca, Ecuador

Maandag 7 maart  dag 4

Vertrekken na het ontbijt van Quito naar Papallacta. Het is erg druk, iedereen is onderweg naar zijn werk, er staan veel files. Het is bewolkt en het regent. Langzamerhand klaart het weer op en wordt het droog. Het landschap wordt steeds groen en bergachtiger. We stoppen bij drie watervallen, de Tres Marias, om foto's te maken. Tot we aankomen bij de Thermale baden van Papallacta. Het is heerlijk ontspannen in de warme baden, de één nog warmer dan de ander. We blijven er anderhalf uur. Daarna brengen we een bezoek aan een kolibrietuin. De piepkleine vogeltjes in allerlei soorten vliegen af en aan om zich te goed te doen aan de reservoirtjes met honing die overal hangen. Het is een leuk gezicht, ze zijn ontzettend klein en razendsnel.
Aan het begin van de middag dalen we verder af naar Tena, een plaats omringd door dichte jungle, waar we twee nachten zullen verblijven. Halverwege de afdaling naar Tena merken we al dat de luchtvochtigheid toeneemt en de temperatuur stijgt! Per boot gaan we naar onze mooie jungle-lodge met heerlijk zwembad.
's Avonds nachtwandeling. Heel donker en glibberig! Zwaar, maar toch wel leuk.

1. Rondreis Ecuador en Galápagos Eilanden:
    13 maart 2016
    Dit verhaal ontbrak nog, omdat we in de jungle geen wifi hadden. Ook klopt de nummering van de dagen nu.
  2. Charlotte:
    HI,
    Ik heb de kolibri in Zuid -Afrika gezien , schattige snelle piepkleine vogeltjes. Veel plezier in de lodge. Rust lekker uit en geniet. Groetjes
  3. Charlotte:
    14 maart 2016
    Hoe was het in de Lodge? Dat was op dag 4 , was even in de war.
  4. Marijke:
    14 maart 2016
    Leuk die kolibrie, kan je uren naar kijken, rust lekker uit in de logde.