Ecuador 10

13 maart 2016 - Cuenca, Ecuador

Zondag 13 maart -dag 10

We ontbijten om 6:00 uur en vertrekken om 6:30 uur richting Alausí, het startpunt van de speciale treinreis dwars door het Andesgebergte, naar de Nariz del Diablo, de Duivelsneus. De houten trein dendert door prachtige natuur langs diepe ravijnen en door indrukwekkende kloven. Men zegt hier dat dit de mooiste en gevaarlijkste spoorlijn ter wereld is. De treinreis is een onderdeel van de spoorlijn tussen Quito en Guayaquil. Bij de aanleg ervan zijn ruim 2000 mensen omgekomen door malaria, gele koorts, dynamiet, etc. Het was een mooie tocht, met gelukkig nog goed weer. Dus uitzicht! Daarna hadden we een picknick langs de weg, leuk, gezellig en lekker. In het dal een beetje mistig, maar verder nog goed droog weer. We vervolgden onze tocht in steeds toenemende regen. En in regenkleding gehuld ( ponchos) brengen we een bezoek aan de belangrijkste Inca ruïnes van Ecuador, Ingapirca. Hier zien we restanten van huizen, het paleis van de koning en het uitkijkpunt van Ingapirca. De ruine ligt op 3600 m. Ondanks de regen is het niet koud. We blijven er niet erg lang gezien de flinke regenval. Hierna rijden we zonder oponthoud door naar de stad Cuenca, één van de mooiste, oude, steden van Ecuador. We hebben leuk oud hotel, la Posada del Angel, waar we 2 nachten zullen blijven. 's Avonds eten we met het merendeel van onze groep in Café Austria.

1. Hovyd:
    14 maart 2016
    Bedankt voor alle interessante en leuke verslagen.
    Wat een fantastische reis!!
    Hovyd
  2. Charlotte:
    14 maart 2016
    Jammer van de regen, gelukkig dat het niet koud is. Mooie tocht.
  3. Lesmen27:
    14 maart 2016
    bedankt voor de aanvulling, ik mis nu niets meer
  4. Lesmen27:
  5. Anneke:
    14 maart 2016
    Hoi Anje en Jan, het lijkt me een héél boeiend land. Leuk om kennis te maken met een heel andere cultuur. Jullie hebben een druk programma als ik dit allemaal lees. Fantastisch dat jullie ook nog tijd hebben om dit in grote lijnen in de blog te beschrijven! Bedankt!
  6. Marijke:
    14 maart 2016
    Jullie zijn duidelijk nog jong van lijf en geest, anders hou je dat rondreizen niet vol"