Ecuador en de Galápagos Eilanden

19 februari 2016 - Rotterdam, Nederland

Vandaag over 2 weken zitten we in het vliegtuig naar Ecuador!

Nu druk bezig met de voorbereidingen: injecties gehaald in de Travelkliniek, paklijsten maken, verslagen van andere reizigers en reisgidsen  lezen. Kleding voor 4 klimaten meenemen: kust, hoogvlakte, Amazone en Galápagos eilanden. Bescherming tegen de muggen: deet, lange broeken, shirts met lange mouwen, want ook hier is het ZIKA-virus.

We kijken met spanning uit naar deze bijzondere reis.  Ecuador is voor een groot deel nog autentiek. De Indianen zijn de grootste bevolkingsgroep, die nog steeds de traditionele kleding draagt, leeft volgens eeuwenoude tradities en de Indiaanse taal spreekt. We zullen proberen om jullie weer op de hoogte te houden van onze belevenissen. Ons vertrek van Schiphol is op vrijdag 4 maart en we zijn weer terug op maandagmiddag  21 maart. De rechtsteeekse KLM-vlucht naar Quito duurt ca. 11 uur.

1. Hovyd:
    Wat spannend allemaal.
    Die Galapagos eilanden was nog een van mijn wensen.
    Het is vast geweldig.
    Ik zie jullie nog wel
    Hovyd
  2. Wim:
    Leuk zo'n reisblog.
    Ben benieuwd naar jullie ervaringen bij de indianen.
  3. Charlotte:
    19 februari 2016
    Heel veel succes met alle voorbereidingen.
    Ben erg benieuwd naar julliecverhalen.
  4. Marijke:
    19 februari 2016
    Leuk om naar uit te kijken veel plezier vooraf en natuurlijk de reis.
  5. Nel:
    20 februari 2016
    Hoofd koel houden bij de voorbereidingen! Maar geniet ook van de voorbereidingen. Het wordt een fantstische reis, lijkt me.
  6. Anneke:
    20 februari 2016
    Hoi Anje en Jan,
    Dat zal een bijzondere reis worden! Fijn dat ik jullie kan volgen via de blog. Het is nog wel niet zo ver maar een goede reis gewenst en geniet alvast van de verhalen van mensen die er geweest zijn.
  7. Leo Thea:
    21 februari 2016
    Deze reis ziet er geweldig uit. We hopen dat jullie ervan genieten en wensen jullie een geweldige mooie en gezonde reis toe.
  8. Diny van den Berg:
    28 februari 2016
    Jan en Anje,

Sterkte met de laatste voorbereiding! Voor straks een goede reis en vlucht toegewenst. Ben benieuwd of jullie ook van die mooie verhalen hebben als Lotte die nu op wereldreis in Australië is en vol bewondering prachtige indrukken opdoet.