Rondreis Peru 22 en 23 juni

25 juni 2015 - Amsterdam, Nederland

Om 15:00 uur weer terug in ons hotel in Lima, Miraflores. We gaan 's avonds voor de laatste keer gezamenlijk eten met de groep bij restaurant Tanto. Hans gaat met ons mee.

Onze laatste nacht in Perú. Hans komt ons dinsdagochtend om 8:30 uur afhalen voor een bezoek aan de scholen van Colegio Adesa, in Ancon 35 km ten noorden van Lima. Adesa is de organisatie waarvan Hans presidente is, als vrijwilliger verzet hij veel werk om dit project draaiende te houden. Donaties vanuit Nederland en Perú. Het project bestaat uit een kleuterschool, basisschool, middelbaar onderwijs, tanartspost en medische post. De leerlingen betalen een zeer kleine minimale bijdrage aan schoolgeld. Degenen die zelfs dat kleine bedrag niet kunnen betalen, kunnen hiervoor subsidie aanvragen. Werkzaamheden aan de gebouwen worden door allerlei donateurs verricht, maar voor betaling  van de onderwijskrachten en overig personeel is elke maand een behoorlijk aan donaties nodig. We hebben een bezoek gebracht aan de directrice en de verschillende scholen. De kindere ontvangen ons heel enthousiast. Zij kennen Hans goed en omarmen hem, ook wij delen mee in het geknuffel. De kinderen zijn heel spontaan en vrolijk. Ze gaan gekleed in keurige schooluniformen die op school worden gemaakt. Daarna maken we met Hans een wandeling over de ernaast gelegen sloppenwijk, waar de kinderen uit afkomstig zijn. Na ons bezoek eten in een restaurant aan de kust, waar Manuela zich bij ons voegt. Daarna nog een bezoek aan het prachtige nieuwe appartement van Hans en Manuela, waar nog enige werkzaamheden verricht moeten worden . Hopelijk is het met Kerstmis klaar!

Hans en Manuela zetten ons om 17:15 uur af op het vliegveld, waar onze groep inmiddels ook is gearriveerd.  Bagage afgeven en veiligheidscontroles verlopen vlot. Om 20:45 uur vertrekken we naar Nederland. Helaas onze reis is weer afgelopen. Het is prachtig geweest, we hebben veel,van Perú gezien. Een ervaring om nooit te vergeten. Na een goede vlucht landen op woensdag 24 juni om 15:30 in Amsterdam.