Rondreis Peru dag 2

7 juni 2015 - Nazca, Peru

Zaterdag 6 juni 2015
Rondrit door Lima: opgraving - klooster - St. Franciscuskerk met catacomben met restanten van 35:000 mensen - oude bibliotheek met 25.000 boeken. Het merendeel is gedigitaliseerd - wisseling van wacht gezien bij het presidentieel paleis.
Lunch in winkelcentrum Larcomar, uitgebreid buffet met allerlei peruaanse gerechten en veel lekkere toetjes. Daarna langs de boulevard gelopen en terug richting  hotel. Eerst nog even naar Kennedyplein gelopen. Het was er heel erg druk, veel Peruaanse gezinnen met kinderen, muziek en heel veel katten. De katten worden door de mensen gevoederd en aangehaald. We hebben nog nooit zoveel katten bij elkaar gezien. Om half zes terug in het hotel, op tijd voor de informatiebijeenkomst om zes uur.
Avondeten in het nabijgelegen restaurant Tanta, dat ons door Martina was aanbevolen. Lekkere visschotel Mojadito, vis met tomatensaus en maniokpuree. Het is de eenvoudigere versie van een sterrenrestaurant. Vroeg naar bed, want we moeten om 2:45 uur opstaan.

Inpakken en op tijd naar bed, want we moeten om 2:45 uur weer opstaan, voor de boottocht naar de Ballestas Eilanden.