Rondreis Peru dag 3

7 juni 2015 - Nazca, Peru

Zondag 7 juni 2015
Vroeg op om 2:45 uur. Klein ontbijt. Vertrek om 3:45 uur richting zuiden voor een boottocht naar de Ballestas eilanden. Bij aankomst om 7:45 uur bleek dat we niet konden varen, omdat de Marine geen toestemming gaf om op zee te gaan i.v.m. de golfslag. Helaas! Vervolgens een tweede tegenvaller. Onze bus, een mooie royale goede bus, viel op eens uit. Dus een alternatief programma met twee kleinere busjes naar natuurreservaat Paracas. Mooie tocht door woestijn met uitleg door gids. In dit gebied regent het nooit. De bovenlaag van het gebied is een soort stof, dat opwaait door  de wind en de auto's die er door rijden. Eronder is harde steen. Wegen van zoutkristallen. Zien er zwart uit door de banden van de auto's, als je erop krast zie je de witte ondergrond. Rotsformatie De Kathedraal bekeken. Was vroeger een rotsboog , waar de zee doorstroomde. Sinds de laatste zware aardbeving in 2007 is er alleen een reusachtig rotsblok in zee van over gebleven, dat wordt bewoond door talloze vogels, zoals Jan Van Gents, Inka-Sterns met rode snavel en gieren.
Daarna in restaurantje aan zee tongfilet gegeten. Pelikanen gezien, die stonden te wachten tot vissers hun resten vis aan hen toewerpen.
Inmiddels bekend dat er een nieuwe bus uit Lima komt. In afwachting daarvan in het plaatsje  Paracas rondgelopen, langs de boulevard met veel toeristenwinkeltjes, op bankje gezeten met uitzicht op zee, waar de boten lagen waarmee we hadden moeten varen. De bus wordt tussen twee uur en half drie verwacht. Het is lekker warm weer, veel bewolking, soms een beetje zon.
Als de bus komt vervolgen we ons programa zoals gepland. Het wordt dus alleen iets later eer we in het hotel zijn.Inmiddels in nieuwe bus verder. Pisco proeverij onderweg, bezoek aan de zandduinen in Huacachina, en lange tocht naar ons hotel in Nasca. Om 20:00 in ons hotel aangekomen, een mooie grote hacienda. Nog even gegeten daarna weer vroeg naar bed om uit te rusten van de lange dag. Morgen ochtend vliegen over de Nasca lijnen.

1. Cecile:
    8 juni 2015
    Jammer van de golfslag maar voor de rest klinkt het heel mooi.
  2. Charlotte:
    8 juni 2015
    Wat zonde om de boottocht te missen, maar ja dat is de natuur.klinkt allemaal wel goed en er is genoeg te zien. Groeten
  3. Hovyd:
    8 juni 2015
    Klinkt fantastisch allemaal. Jammer van de paar tegenslagen .
    Gelukkig weer een goede bus.
    Hovyd
  4. Sander:
    8 juni 2015
    Inderdaad jammer dat de boottocht niet door kon gaan, zeker omdat je er zo vroeg voor op moest staan. Maar toch nog een leuke dag geworden gelukkig! Veel plezier bij Nasca vandaag.
  5. Marijke:
    10 juni 2015
    Ja ja zulke boottochten zijn altijd een probleem, wij konden in zuid Afrika niet naar robbeneiland,maar je moet je op zulke reizen altijd maar laten verrassen wat wel kan!!! Heel veel plezier nog.