Rondreis Peru woensdag 10 juni

11 juni 2015 - Arequipa, Peru

Na het ontbijt buiten bij de bar aan het zwembad, lopend met de hele groep naar de stad. Daar het Santa Catalinaklooster bezocht. Rondleiding door gids die ons alles over het leven van de nonnen door de eeuwen heen heeft verteld. Het is een mooi klooster, heel groot, er hebben ooit 600 mensen gewoond: nonnen met eigen personeel. Nu wonen er nog 50. Het is eigenlijk een soort omheind dorp met straten, tuinen, eigen bakkerij etc. Het wordt heel druk bezocht door toeristen uit binnen- en buitenland, ook grote groepen schoolkindertjes, sommige nog heel jong.
Daarna naar het Museum Santuarios Andinos. In 1995 zijn er 3 Incakinderen gevonden op de top van de Amato op 6310 m hoogte. De kinderen werden geofferd en begraven op de besneeuwde top. De gids geeft uitleg over de Incakleding en voorwerpen die zijn aangetroffen. Alles is in goede staat door de conservering in het ijs. De bekendste mummie Juanita,  een meisje van ca. 13 jaar wordt daar bewaard in een glazen ijskist van 20 graden onder nul. Een heel bijzonder iets om te zien.
Hierna de middag vrij voor ons zelf. Gewandeld door de stad en op het grote plein geluncht. Alpaca a la plancha gegeten, lekker zacht vlees. Het lijkt een beetje op het geitenvlees dat we in Nasca hebben gegeten. Na de lunch terug naar het hotel gewandeld. Gezwommen in het 'verwarmde!' zwembad. Het water was heel koud, maar zonder verwarming zou het nog veel kouder zijn geweest. Toch wel even lekker om te zwemmen.
's Avonds met de hele groep naar de stad gewandeld en gegeten bij  Zig Zag, een peruaans/zwitsers  restaurant ( AlpAndina). Wij aten vis uit het Amazonegebied: Paiche. Een licht rose gekleurde vis met een fijne niet uitgesproken smaak.
Daarna weer teruggwandeld naar ons hotel met de hele groep. Het wordt aangeraden 's avonds niet alleen of met zijn tweeën te lopen. Weer veilig thuis en op tijd naar bed.
De wifi werkt onregelmatig, we kunnen niet steeds internetten. Dus het kan wel eens even duren eer we weer eens iets van ons kunnen laten horen.
We hebben een redelijk grote groep van 26 mensen, heel divers. Iedereen kan goed met elkaar overweg, het is heel gezellig.

1. Anneke:
    11 juni 2015
    Fijn dat jullie genieten van een mooie reis. Leuk om te lezen wat er allemaal gedaan wordt.
    Wij genieten opnieuw van beschuit met blauwe muisjes en alles wat daar bijhoort. De kleine Luc en de 8 weken oude Thomas doen het beiden prima.
    Een goede voortzetting van jullie reis gewenst!