Rondreis Peru dinsdag 9 juni

10 juni 2015 - Arequipa, Peru

Vroeg vertrek om 6:00 uur voor lange tocht naar Arequipa. We zien aan de linkerkant de zon opkomen in een duinachtig landschap.
Stoppen  bij een diepe  Scheur in de aarde van 20 km lang. Veroorzaakt door een aardbeving  in 1930. Soms staat er water onderin, waardoor er zo hier en daar wat boompjes en struiken groeien.
Daarna naar het Olijvendal. We proeven olijven en honing en carob honing bij een oude dame. We kopen 3 potjes carob honing en een flesje water voor 16 soles.
Vervolgens komen we aan de kust en zien de zee. Daarna een mooie tocht verder naar het zuiden langs de kust.
Koffie drinken in Chala, foto's van het haventje, bezoekje aan de plaatselijke markt. Bij het restaurant 10 vingerpoppetjes gekocht, gebreide dierfiguurtjes in allerlei kleuren en soorten op een grote berg.
Na eerst alleen langs grote zandduinen gereden te hebben, wordt het landschap steeds rotsachtiger. Opeens moeten we stoppen. Grote file! Waarschijnlijk verderop een ongeluk gebeurd. Na een half uur rijden we weer. In plaats van een fotostop maken we foto!s al rijdend vanuit de bus. We zullen niet veel later dan gepland aankomen voor de lunch. Onderweg een mini glaasje wijn + olijf, als aperitief. Ingeschonken   En uitgedeeld door Martina en Johan.
Lekker lunchbuffet bij restaurant L'Oasis in. Na de lunch verder naar Arequipa.
Al spoedig gaan we flink stijgen.
Ondanks de file toch om 18:00 uur in Arequipa. We zitten nu op een hoogte van 2300 meter.  We hebben een mooi hotel, met verwarmd zwembad. Het is een villa van 4 verdiepingen, wij hebben een kamer in een huisje in de tuin. Nog even met de groep naar de stad gelopen voor een eerste verkenning en om onze benen te strekken,  een wandelingetje van 25 minuten en een hapje gegeten.
We gaan op tijd naar bed, maar hoeven morgen niet vroeg op te staan. Om 8:00 uur ontbijt buiten bij het zwembad.

1. Hovyd:
    10 juni 2015
    Wat is het allemaal leuk en interessant.
    Ga maar lekker door zo
    Hovyd
  2. Marijke:
    Fantastisch, prachtige reis.
  3. Ton en Diana:
    10 juni 2015
    Wat een mooie reis. Zijn benieuwd naar de foto's.
  4. Lucas:
    10 juni 2015
    Goed bezig hoor! Leuk om te lezen wat jullie uitspoken. Veel plezier!