Rondreis Peru zondag 21 juni

22 juni 2015 - Cuzco, Peru

Zondag 21 juni
Na het ontbijt bestellen we een taxi om de grote Inca opgraving van Cusco, Saqsayhuaman te bezoeken. De opgraving ligt boven de stad,  ongeveer 20 minuten met de taxi. We zijn er om 10:30 uur en spreken met de chauffeur af dat we om half twaalf weer terug zijn. We maken een mooie wandeling rondom en boven over de graving.  Bij het uitzichtspunt kijken we uit over de hele stad.
Op de grote grasvelden zijn groepen jonge militairen en politiemensen aan het oefenen voor Inti Raymi dat op 24 juni plaats vindt. Ook toeristen doen mee.
Onze chauffeur is weer precies om half twaalf terug en brengt ons via kleine straatjes de berg af weer in ons hotel terug. De rest van de dag gaan we weer de stad in , o.a. naar de San Pedromarkt. Onderweg zien we reusachtige objecten die door studenten van de Kunstacademie zijn gemaakt. Heel bijzonder, vaak maatschappijkritisch.
's Avonds onze laatste gezamenlijke maaltijd in Cusco. Onze reisleidster Martina wordt namens ons allen bedankt door Mark met een mooie toespraak.
Morgenochtend om 8:50 uur vertrek met de bus naar het vliegveld voor onze vlucht naar Lima. Het eind van onze mooie reis komt in zicht.

1. Marijke:
    22 juni 2015
    Heel goede terugreis, zien jullie snel.
  2. Nel:
    22 juni 2015
    Helaas einde v.e. bijzondere reis - Behouden thuiskomst! Tot spoedig ziens.
  3. Charlotte:
    22 juni 2015
    Jammer, dat het alweer voorbij is. Op naar de volgende reis.
    Een goede terugvlucht. Groeten ✈️