Rondreis Peru zaterdag 20 juni

21 juni 2015 - Cuzco, Peru

Zaterdag 20 juni
Vertrek om 9:00 uur uit hotel voor een dagtocht in de omgeving.
We zien de buitenwijken van Cusco. Veel kleine lemen huisjes tegen de bergwanden gebouwd. Hier wonen de mensen die indertijd voor de terreurorganisatie Lichtend Pad zijn gevlucht. Bij hevige regenval komen stukken van de berg naar beneden en nemen de huizen die erop staan mee. Langs de weg zitten overal mensen hun waren te verkopen.
We bezoeken een Inca opgraving in Moray. Deze is gebouwd in de vorm van een amphitheater. Het is bedoeld om uit te zoeken, welke landbouwprodukten het best op een bepaalde hoogte kunnen worden gekweekt. Het zijn grote cirkels boven elkaar.
We maken een wandeling van een kant naar omlaag en de andere kant weer omhoog.
We rijden door naar het plaatsje Maras, hier nog veel spaanse huizen, te zien aan de stenen bovenkanten van de portalen en de balkonnetjes. Maken foto's in het centrum.
Daarna naar de zoutpannen van Salineras. Drieduizend zoutpannen waarin het water dat van hoog uit de Andes naar beneden komt zijn zout achterlaat. In een maand tijd verdampt het water. We lopen naar beneden om ze van dichtbij te kunnen bekijken. De zoutpannen dateren uit de pre-inka tijd en worden nog steeds gebruikt.
Inmiddels is het goed warm geworden. We bezoeken in Chincheras een centrum waar 5 vrouwen textiel verkopen en laten zien hoe de alpacawol wordt gewassen, geverfd, gesponnen en geweefd. Eerst eten we daar een lekkere quinoa soep met brood. Na afloop een wandeling door het dorp naar een Inca opgraving. Hierna terug naar Cusco waar we om 17:00 uur aankomen. Veel drukte onderweg.
's Avonds naar de festiviteiten op het grote plein. Het is heel druk, ook veel mensen met kleine kinderen. Harde muziek, op een podium, en daarnaast weergegeven op grote schermen. Er is heel veel politie, steeds in groepjes van 3. Het publiek gedraagt zich rustig. We eten samen in een restaurantje in één van de straatjes achter ons hotel. Lekker rustig samen.

1. Charlotte:
    21 juni 2015
    Anje ,kan je ook wat foto's sturen ? Of moet ik wachten tot jullie thuis zijn? Groeten C.
  2. Nel:
    21 juni 2015
    Ik geniet van jullie reisbelevenissen, maar miste inderdaad foto's. Die zie ik dan wel bij thuiskomst (gezond en wel). groetjes, Nel
  3. Hovyd:
    21 juni 2015
    Wat een andere en interessante wereld. Leuk hoor dat jullie erheen zijn gegaan. Je kan best een boek schrijven over je belevenissen
    Hovyd
  4. Ton en Diana:
    21 juni 2015
    Wat veel belevenissen. Goed dat jullie zo'n uitgebreid reisverslag maken. Kunnen jullie het thuis met de foto's nog een keer beleven.
    Nog fijne dagen. Groetjes